Opinia psychologiczno-pedagogiczna z przedszkola

Opinia psychologiczno-pedagogiczna z przedszkola

Wczoraj rozmawiałam z panią psycholog z przedszkola. Przeprowadziła test potrzebny do wydania opinii, o którą poprosiłam. Krzyś w ciągu roku zrobił duży postęp. Na wykresie pani podzieliła jego umiejętności na komunikacyjne i werbalne, werbalne ma na bardzo wysokim poziomie, niektóre punkty powyżej normy. Natomiast komunikacja jest u niego słaba. Ma problem z koncentracją, rozumieniem, wyraźnym mówieniem, odpowiadaniem na pytania otwarte. Czasami należy powtórzyć kilka razy pytanie, aby je zrozumiał. Koordynacja wzrokowo-ruchowa jest w normie, co wśród autystów jest problemem.
Zapisałam Krzysia do normalnej masowej szkoły, zarówno pani psycholog jak i pani pedagog z przedszkola sugerują, że lepiej Krzysiowi byłoby w szkole integracyjnej, a jeszcze lepiej, aby móc posłać go do zerówki. W ciągu następnego roku na pewno zrobi postępy, być może poprawi się jego komunikacja, rozumienie i koncentracja.
Pani psycholog powiedziała, że u Krzysia występuje progres, czyli postęp, mimo, że jest on nieharmonijny.

Pani psycholog podczas rozmowy powiedziała, że Krzyś potrafi katalogować przedmioty, np. jabłko i banan to owoce, wg niej jest to wyuczone. Ja uważam, że Krzyś potrafi się uczyć i rozumie to czego się nauczył. Podam przykład. Teraz chłopcy uczą się roli na przedstawienie na Dzień Matki, obaj są rycerzami. Krzyś chętnie się uczy, powtarza po mnie i zapamiętuje. Jedno ze zdań jakie musi zapamiętać to: "Dziś ze smokiem będę się siłować." Uczę ich powoli, na razie ja czytam tekst oni powtarzają, potem czytam tylko pierwszy wyraz z jednej linijki, a oni muszą je dokończyć. W ten sposób okazało się, że Krzyś wie o czym jest jego rola i ją rozumie, pownieważ przytoczony powyżej fragment zarecytował z pamięci tak: "Dziś ze smokiem będę walczyć". Dla mnie jest to sygnał, że uczy się ze zrozumieniem.

W podanych linkach można przeczytać opinię jaką otrzymałam z przedszkola str. 1, str. 2