Wrzesień

Ala - chelatowanie Krzysia wg protokołu Cutlera - cykl XI

24 wrzesień godzina 00:00 - 26 wrzesień godzina 21:00 - jedenasty cykl odtruwania z rtęci.

Szymon również otrzymał Ala, chcę sprawdzić czy w czymś mu to pomoże, ale przyznam, że nie widzę na razie żadnej poprawy. Może on zwyczajnie tego nie potrzebuje. Jest już normalnym, zdrowym dzieckiem, ale wciąż mam obawy, że szczepienia mogą dać o sobie znać za kilka lub kilkanaście lat, to w końcu cykająca bomba.

Krzyś - w końcu coś ruszyło! Już myślałam, że rtęć to nie nasz problem. To drugi tydzień ze zwiększoną dawką. Postępy? Więcej mówi, jest z nim lepszy kontakt wzrokowy, więcej powtarza, nazywa wszystko co mu tłumaczę, to po prostu widać, że bardziej jest z nami, widać po minie i zachowaniu. Częściej z nami przebywa, a jak mamy gości to siedzi cały czas z nami, tak jak dorosły człowiek, już mniej bawi się sam. Nie daje Szymonowi sobą rządzić, przeciwstawia się mu, ale kiedy zrobi mu krzywdę sam go przeprasza. Ja uczę Szymona, żeby nie krzyczał tylko mówił mi co się stało, potem Szymon mówi Krzysiowi gdzie go boli, była jedna fajna sytuacja, gdzie Szymek powiedział, że boli go oko, Krzyś go uderzył, Krzyś popatrzył w oko, wytarł łzy i przytulił, powiedział "przepraszam".

W przedszkolu dostałam informację, że jest poprawa. Dzieci wychodziły na plac zabaw, wszystkie dzieci się ubrały, łącznie z Krzysiem, jedynie Adusia, która ma Downa nie ubrała się. Pani powiedziała Krzysiowi, żeby Krzyś powiedział Adusi, żeby się ubierała, Krzyś powiedział "Adusia, ubieraj się". Adusia nie zareagowała, więc Krzyś założył jej buty i kutkę. Pani powiedziała mi, że Krzyś jest opiekuńczy.

Tak ja już pisałam, Krzyś wszystko rozumie, przejmuje się tak jak zdrowe dziecko różnymi sytuacjami, zależy mu żebym była z niego dumna, przejmuje się kiedy na niego krzyknę. Najbardziej brakuje mi tego, że nie rozmawia z nami. Umie powtórzyć, nazwać, ale odpowiedzieć na pytanie nie zawsze.

Przyznam, że nawet stymulacji mamy mniej, mniej tego syczenia buzią i przepuszczania powietrza przez zęby, mam nadzieję, ze to zniknie całkowicie.

Ala - chelatowanie Krzysia wg protokołu Cutlera - cykl X

17 wrzesień godzina 00:00 - 19 wrzesień godzina 21:00 - dziesiąty cykl odtruwania z rtęci.

W przerwie między podawaniem Ala dzieci dostały kataru, u Krzysia właściwie była to ropa, więc dzisiaj dzieci nie poszły do przedszkola.

Po raz pierwszy podałam Ala Szymkowi, żeby zobaczyć czy w czymś mu to pomoże. Ostatnio bardzo się mnie nie słucha, najgorsze jest to, że kiedy jest zmęczony staje się bardzo pobudzony. W środę, kiedy byliśmy z Krzysiem na terapii bardzo mi dokuczał, był niegrzeczny w księgarni, głośny w Fundacji, nie czekał cierpliwie na autobus do domu, kopnął mnie i zaczepiał butem jakąś panią, więc zaczęliśmy iść na piechotę do domu, płakał i próbował wymusić na mnie uległość, ale się rozczarował. Na koniec powiedział, że bolą go nogi, więc poszliśmy na przystanek. Jak na razie jest grzeczny i się mnie słucha, dużo mu tłumaczę, nie chce się słuchać i uważa, że wszystko wie lepiej, ale jest już lepiej.

Krzyś dostał strasznego kataru, podczas podawania Ala oczywiście stymulował się buzią i to mu pozostało. Zwiększyłam dawkę Ala, wcześniej było to 5 mg dla jego wagi, teraz jest to 10 mg.

Zmniejszona liczba godzin terapii

Od września Krzyś ma 4 godziny terapii w tygodniu w Alphie, wcześniej miał 5 godzin. Szymon nie ma wcale terapii. Niestety placówka musiała ograniczyć liczbę godzin ze względów finansowych.

Fundacja Alpha

Ala - chelatowanie Krzysia wg protokołu Cutlera - cykl IX

10 wrzesień godzina 00:00 - 12 wrzesień godzina 21:00 - dziewiąty cykl odtruwania z rtęci.

W tygodniu poprzedzającym ten cykl Krzyś wrócił do Alphy na terapię. Tydzień minął nam "normalnie", jak zwykle. Podczas podawania Ala pojawiły się stymulacje wzrokowe i standardowo syczenie, przepuszczanie powietrza przez zęby. Na wszystko odpowiada "tak" nawet jeśli się z czymś nie zgadza, co ogromnie mnie denerwuje. Nie chce odpowiadać pełnym zdaniem. Wydawać by się mogło, że zwyczajnie mu się nie chce i idzie na łatwiznę.

Dzisiaj byliśmy na działce po przedszkolu, wykopywaliśmy ziemniaki, Krzyś sam od siebie przyszedł nam pomagać, zbierał ziemniaki, cały czas był z nami. Mimo swojego autyzmu jest kochanym dzieckiem, zawsze chce pomóc, zawsze coś zauważy, a to że nie mogę się zdecydować jaką mam założyć bluzkę, a to że mam pryszcza na twarzy - powiedział wtedy "mama popatrz" prawie krzycząc, zaczął dotykać palcem, ja mówię "nie rusz, boli", a on "boli?" i pocałował. Jest kochany, Szymon jest całkiem inny, Szymon wymusza, oszukuje i ściemnia. Krzyś nigdy nie robi awantury, sam się ubiera a nawet pomaga Szymkowi, kiedy ten marudzi, że nie daje rady. Krzyś sam od siebie robi zaskakujące rzeczy, ale kiedy o coś go proszę, muszę kilka razy powtarzać, a i tak nie mam pewności czy zrozumiał.

Ala - chelatowanie Krzysia wg protokołu Cutlera - cykl VIII

3 wrzesień godzina 00:00 - 5 wrzesień godzina 21:00 - ósmy cykl odtruwania z rtęci.

W trakcie podawania Ala Krzyś syczał przez dwa dni. Po poprzednim cyklu wszystko jest w "normie". Dzieci wróciły do przedszkola, jedzą obiad bez problemów, a z tego co mówi mi pani pedagog Krzyś jedynie nie chciał sprzątać zabawek. Gdy jednego dnia wróciliśmy do domu po zakupach, tata położył żwirek dla kota na podłodze, Krzyś zapytał "Tatuś, co to jest?". Wciąż mówi niewyraźnie, ale można go zrozumieć. W niedzielę był u nas Mateuszek, kiedy szedł już do domu z wujkiem i ciocią, Krzyś płakał, Mateusz chciał zabrać ze sobą traktor Szymka, Krzyś chciał mu go dać, Mateusz nie chciał się z nami pożegnać, ale Krzyś sam dał mu cześć i sam z żalem mówił papa i machał rączką, potem poszedł do pokoiku i wyglądał ich przez okno, żeby pomachać ostatni raz. Czasem nas zaskakuje swoim rozumieniem i świadomością otaczającej rzeczywistości. Ale czasami mam wrażenie, że on nic nie rozumie, albo udaje, że nic nie rozumie, np. nie odpowie na pytanie "ile masz lat", jeśli się zacznie wymieniać, że 3 lub 4 będzie tak powtarzał. Ale jeśli źle się o nim coś mówi w jego obecności, płacze i wydaje się przejmować tym, przeżywać to.